Szkoła Podstawowa nr 2 w Pszowie


 

TURNIEJ SZACHOWY

 

 

 

        W piątek 18 maja 2018 r odbył się w naszej szkole

 

TURNIEJ SZACHOWY. 

 

Wyniki turnieju

 

I miejsce – Rafał Kubik

 

II miejsce – Dominik Sieja-Rutkowski

 

III miejsce – Fabian Głowiński, Jakub Barciaga

 

Życzymy dalszych sukcesów


 

 17 maja 2018 r uczeń Rafał Kubik reprezentował szkołę na Powiatowym Konkyursie Matematycznym dla uczniów kl 5 gdzie zdobył 5 miejsce na 20 szkół- GRATULACJE!

 

  Kangur Matematyczny - Sukcesy uczniów .

 

Ogromny sukces Rafała Kubik - Dyplom i nagroda za zdobycie wyniku:  BARDZO DOBRY w Kangurze Matematycznym w kategorii Beniamin - I miejsce w Powiecie i 7 miejsce w Województwie Śląskim .  

 

W kategorii Beniamin w Województwie Śląskim brało udział 6258 uczniów. Łącznie  we wszystkich kategoriach w województwie śląskim brało udział 27807 uczniów  z czego wynik BARDZO DOBRY uzyskało 280 uczniów.

 

Sukces ucznia kl 4 Wojciech Hein Wynik WYRÓŻNIENIE w Kategorii Maluch.

 

Wielkie brawa dla uczniów. A.J.


 

Festyn  rodzinny

        W piątek 18 maja 2018 r odbył się festyn rodzinny.
Tego dnia cała społeczność szkolna oraz rodzice przygotowali  szereg atrakcji. W czasie imprezy, można było wziąć udział w różnych konkurencjach sportowych, zespołowych i indywidualnych.
 Wielu emocji dostarczył  turniej szachowy oraz fantastyczne  zabawy z klownem. Dzieciom podobał się kącik kosmetyczny, oblegany przez cały czas trwania festynu, w którym można było pomalować swoją buzię w różne ciekawe wzory.
Wielu wrażeń  dostarczyła również loteria fantowa.
Na szczególną uwagę zasłużyły prezentacje artystyczne uczniów naszej szkoły, którzy przygotowywali się pod kierunkiem swoich pań. Ten wspaniały program artystyczny zawierał różne  piosenki, tańce i humorystyczne scenki z życia rodziny. Dzieci parodiowały również artystów świata muzyki.
Oprócz atrakcji artystycznych przygotowanych przez naszych uczniów można było odpocząć przy kawie i zjeść przepyszne ciastka lub zjeść coś konkretnego – kiełbaskę z grilla.
Atrakcji było co niemiara, a pogoda mimo dość kapryśnej w tym tygodniu, tego dnia była wprost wymarzona.
Uczniowie naszej szkoły pokazali, jak pięknie potrafią śpiewać, tańczyć i wspólnie się bawić.
Wszyscy byli zadowoleni, odczuwali radość i satysfakcję z podjętych działań. Podczas festynu każdy mógł znaleźć coś dla siebie interesującego. Atrakcje zorganizowane tego dnia pokazały możliwości spędzania wolnego czasu oraz dobry sposób na integrację rodziny zarówno biologicznej, jak i  tej szkolnej.

 

 

 Felicja Urbanek


 

EEG BIOFEEDBACK

Rozpoczęły się zajęcia z projektu finansowanego ze środków Unii Europejskiej- Akademia Kompetencji

Znalezione obrazy dla zapytania eeg biofeedback gifeeg.expert.net

W naszej szkole prowadzone są treningi EEG Biofeedback! Trening taki wykorzystywany jest z powodzeniem w edukacji, zwłaszcza u dzieci z różnego typu trudnościami.

Treningi EEG Biofeedback w szkole szczególnie wykorzystywane będą w celu usprawnienia koncentracji uwagi, spostrzegania, pamięci ucznia jak i jego tempa pracy. Mają także za zadanie wyeliminować stres szkolny i zminimalizować niepożądane zachowania uczniów. Biofeedback ma wspomóc rozwój edukacyjny, społeczny i emocjonalny ucznia.

Co to jest EEG Biofeedback?

EEG-Biofeedback to profesjonalny trening mózgu

EEG-Biofeedback to rodzaj terapii, dzięki której pacjent w sposób świadomy uczy się zmieniać wzorzec wytwarzanych fal w mózgu, tak aby mózg pracował wydajniej i szybciej.

 Sygnał z jednego punktu na głowie pacjenta jest przetwarzany na zrozumiałą dla pacjenta formę graficzną (wykresu, animacji).

Dzięki temu sprzężeniu zwrotnemu pacjent wie, kiedy jest skoncentrowany, a kiedy przestaje się koncentrować. Pozwala to nauczyć się reakcji własnego mózgu i tak zmodyfikować jego pracę, aby funkcjonował efektywnie.

Trenuing mózgu wygląda na przykład tak:

Wyobraź sobie, że siedzisz w wygodnym fotelu i patrzysz w ekran komputera. Widzisz tam tor wyścigowy, a na nim wymarzone auto. Ty jesteś jego kierowcą, ale nie siedzisz za kierownicą. Nie dotykasz też ani klawiatury komputera, ani kierownicy. Twoje zadanie polega na prowadzeniu samochodu za pomocą… myśli. Niemożliwe? A jednak. Dzięki metodzie biofeedback można nie tylko bezpiecznie prowadzić wirtualny samochód czy poderwać do startu samolot, ale też sterować własnym ciałem.

W naszej szkole, dzięki nowoczesnemu urządzeniu do terapii EEG Biofeedback uczniowie mogą trenować mózg pod okiem specjalisty – sterują swoimi FALAMI MÓZGOWYMI przebieg animacji komputerowej.

Jak to się dzieje?

Tę metodę treningu mózgu wymyślono dla amerykańskich astronautów. Korzystał z niej także nasz mistrz narciarski Adam Małysz. W dosłownym tłumaczeniu oznacza to „biologiczne sprzężenie zwrotne”. By rozpocząć terapię, należy spotkać się ze specjalistą z zakresu Biofeedback. A potem zaczyna się seria treningów specjalnie dobranych dla konkretnego ucznia (potrzeba co najmniej dziesięciu, a czasem nawet kilkudziesięciu zajęć). Podczas treningów uczeń podłączony jest do aparatury za pomocą czujników. EEG Biofeedback mierzy rodzaje fal wysyłanych przez nasz mózg. Każdą zmianę tych parametrów widać na monitorze komputera oraz słychać w formie dźwięku. Dzięki temu możemy wpływać na reakcje własnego ciała i świadomie je korygować. Brzmi to tajemniczo, ale jest proste.

EEG Biofeedback polega na intensyfikacji lub wyciszeniu określonych fal wysyłanych przez nasz mózg. Emituje on cztery rodzaje tych fal: alfa, beta, theta i delta. Mają one różne zakresy. W zależności od naszego stanu psychofizycznego jeden typ fal przeważa. Dobroczynna dla mózgu jest fala alfa. Fizjologicznie występuje ona co najmniej dwa razy dziennie: po przebudzeniu i przed zaśnięciem oraz gdy mamy zamknięte oczy. Umysł – uwolniony od nadmiaru wrażeń – jest wówczas zdolny do twórczej pracy i łatwiej zapamiętuje. Terapeuta wie o tym i jeśli potrzeba, żeby umysł wydajniej pracował (bo uczeń ma przed sobą ważny test), dobierze dla nas taki program komputerowy, który zintensyfikuje do pracy fale alfa (albo wyciszy fale beta high odpowiedzialne za stres, napięcie czy lęk).

Jak wygląda trening?

Gdy poddajmy się EEG Biofeedback, do naszej głowy terapeuta przykleja elektrody, które rejestrują fale mózgowe. Na swoim monitorze widzi je w postaci wykresu, czyli może zauważyć, które fale dominują, a które są zbyt słabe. Wie zatem, co wyciszyć, a co stymulować. Następnie wybiera dla nas indywidualny program, który obserwujemy na drugim ekranie w postaci przystępnej animacji. Osoba trenująca może obserwować pracę własnego mózgu i świadomie na nią wpływać. Kiedy wzrasta aktywność mózgu, w pożądanym paśmie częstotliwości fal mózgowych, trenujący otrzymuje nagrodę w postaci punktów, dźwięku i animacja działa. Otrzymywana pozytywna informacja zwrotna motywuje i rozwija pracę mózgu. Fale mózgowe trenuje się również podczas oglądania ulubionego filmu. Zasada jest taka sama i jest to bardzo atrakcyjne. Każdy trening może być inny. Zamiast animacji, uczeń kontroluje bieg filmu otrzymując przy tym informację zwrotną, czy pracuje na określonej częstotliwości fal mózgowych. Gdy tak nie jest, dźwięk się wyłącza lub zatrzymuje się obraz.

 

 

 Monika Morka


 

Dzień Życzliwości i Integracji

27 kwietnia  w naszej szkole pod hasłem ,,Nauczmy się żyć obok siebie”, obchodziliśmy Dzień Życzliwości i Integracji. Na uroczystość jak co roku, zaproszono władze miasta oraz rodziców. Dzieci z kółka teatralnego tym razem  przygotowały nie tylko przedstawienie teatralne ale także pantomimę.  Wcielając się w rolę bohaterów przedstawienia ,, Brzydkie kaczątko „   oraz ,, Samotny bo niekochany” podkreśliły, jak ważna dla każdego człowieka jest  akceptacja, potrzeba szacunku, serdeczności, uśmiechu, mówienie dobrych słów i niesienie bezinteresownej pomocy.  Na co dzień, goniąc za różnymi sprawami zapominamy o takich gestach i zwykłym uśmiechu. Występ dzieci  z pewnością pobudził dorosłych do refleksji nad  tym, z jakimi trudnościami borykają  się dzieci i jak bardzo w tej „drodze” bywają samotni, opuszczeni, niekochani. Niejeden  rodzic w ukryciu otarł łezkę wzruszenia. Szczególnie atrakcyjnym momentem występu była pantomima „Ręce”, która  opowiadała o darze jaki otrzymaliśmy od Boga, o tym, jak go wykorzystujemy. Pantomima ta pozostawiła odbiorców z refleksją nad własnym życiem. Całość uroczystości wzbogaciła oprawa muzyczna oraz piękne słowa wielu piosenek w wykonaniu samych aktorów. Głośne brawa dla dzieci były potwierdzeniem tego, że przedstawienia o tak ważnej tematyce są potrzebne i warto je prezentować w naszej szkole.

 Felicja Urbanek


 

 

                              ,, Zdrowo jem, więcej wiem”

 

Uczniowie klasy I  oraz III a i IIIb brali udział  w ósmej edycji projektu „Zdrowo
jem, więcej wiem” realizowanego przez Fundację Banku Ochrony Środowiska,
którego patronat objęła Małżonka Prezydenta RP Agata Kornhauser – Duda.
Projekt ten  realizowany był w trzech edycjach: jesiennej, zimowej i wiosennej. Zadaniem projektu było przywrócenie dzieci do świata zdrowia, sprawności i pogody ducha. Miał on charakter ogólnopolskich, międzyszkolnych rywalizacji zespołowych. Uczył nie tylko pracy w grupie, ale przede wszystkim zmienił niewłaściwe nawyki żywieniowe, edukował, skłaniał do zmiany stylu życia. Był realizowany dzięki ścisłej współpracy nauczycieli, dzieci i rodziców.
W ramach realizacji poszczególnych tematów dzieci wykonywały liczne zadania związane ze zdrowym odżywianiem, układały jadłospisy i redagowały przepisy na sałatki warzywne i owocowe, rozwiązywały zagadki i wypełniały karty pracy ,projektowały plakaty zachęcające do zrezygnowania ze słodkich napojów i słodyczy na rzecz wody i zdrowych przekąsek .W konkursu dzieci dowiedziały się, co należy jeść, a czego unikać żeby odżywianie było zdrowe. Uczyły się brania odpowiedzialności za własne zdrowie. Ważnym celem realizowanego projektu, było także podkreślenie roli codziennej aktywności fizycznej w profilaktyce zdrowotnej. Realizację projektu uatrakcyjniły  wystawy tematyczne przygotowane przez uczniów oraz wspólne zabawy.
                                                                         

 Felicja Urbanek


 

10 kwietnia 2018r. w Szkole Podstawowej nr 1 w Pszowie, odbył się Miejski Konkurs Recytatorski pod tytułem „ Szkoła w poezji”. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Filip Grychnik- uczeń klasy pierwszej oraz Julia Cichy- uczennica klasy trzeciej, która zdobyła w tym konkursie drugie miejsce a uczeń klasy I zdobył trzecie miejsce!!!

Ewa Mąka


 

20 marca 2018r. w Szkole Podstawowej nr 3 w Pszowie, odbył się Miejski Konkurs Ortograficzny. Naszą szkołę reprezentowali uczniowie: Paweł Władarz- uczeń klasy trzeciej "a"oraz Ewa Kloch- uczennica klasy trzeciej „b”, która zdobyła w tym konkursie trzecie miejsce.
Pamiątkowe zdjęcie znajduje się w galerii- zakładka laureaci konkursów

 

Ewa Mąka


 

ZAPRASZAMY DO GALERII GDZIE MOŻNA ZOBACZYĆ ZDJĘCIA Z WYCIECZKI KLAS TRZECICH DO KRAKOWA- WIELICZKI I PACANOWA, KTÓRA ODBYŁA SIĘ 14-15.05.2018r.!!!


Znalezione obrazy dla zapytania brawo gifZnalezione obrazy dla zapytania sukces gif

 

W piątek 11 maja w Zespole Szkół Ekonomicznych w Wodzisławiu Śląskim odbył się finał I Powiatowego Konkursu Wiedzy Informatyczno- Technicznej- KWiT.  Spośród 140 uczestników konkursu, do ścisłego finału zakwalifikował się Rafał Kubik- uczeń klasy V, który walczył o wygraną z uczniami klas VII i ostatecznie jednym punktem zsunął się z podium zdobywając IV miejsce oraz wyróżnienie!!!!! Serdecznie gratulujemy i życzymy kolejnych sukcesów!!!

Monika Morka


 

 

PEDAGOGIZACJA

Zapraszamy rodziców do zapoznania się z ulotką informacyjną realizowanego w naszej szkole programu "TRZYMAJ FORMĘ":

https://www.trzymajforme.pl/files/?id_plik=47

 

 

 


 

 

ZAPRASZAMY NA FESTYN RODZINNY 18.05.2018r. od godziny 16.00

Plakat w galerii!


 

Zegar

Kalendarz

October 2018
S M T W T F S
1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31